Rett-i-koppen gir kraft i bein og armer

Som jeg nevnte i forrige innlegg har jeg hatt kraft stende trekke p ovnen i to dager. Underveis har jeg i ny og ne set kraft i en kopp og drukket med diverse godsaker oppi. Dette for f kroppen tilbake i balanse etter mine svnlse ferieuker. Og drikker jeg dette fr leggetid fr jeg nesten alltid en god natt. I dag lagde mellomsten og jeg en ny favoritt; en stor se med kraft tilsatt havsalt, cayennepepper og kyllingterninger fra grsdagens middag. Kyllingen var allerede dekket med urter vi hadde trket selv samt hjemmelaget pesto - s det ble en deilig smakfull rett-i-koppen-opplevelse. Dette er rett og slett super matpakkemat dersom du har en av disse praktiske suppetermosene tilgjengelig. Med hyppige kraftmltider som dette fr du i deg gelatin som bygger opp og styrker absolutt hele kroppen din innenfra og ut, samt fett og viktige mineraler og nringsstoffer. For de av dere som har fulgt meg og de andre kraftmammaene en stund s vet dere at hjemmelaget kraft er en av de viktigste elementene i et tradisjonelt kosthold, nettopp fordi dette er utrolig effektive byggesteiner og fordi den roer ned inflammasjoner og normaliserer fordyelsessystemet som s utrolig mange sliter med. Ikke glem at margen ogs skal spises og alt det myke som kan skrapes av beina (ta vare p og kamufler i supper eller gryter senere) - da dette er noe av det mest healende du kan spise!

Ellers fortsetter vi vre i solid hvilemodus. I dag har vi blant annet tatt spa i havet (saltvann=mineraler) opptil flere ganger - kaldt og forfriskende! Vi har ftt i oss en god del etterlengtede D-vitaminer fra sola. Og vi har laget syltety av kobringebr, -jordbr og selvplukkese blbr. Brene ble raskt rrt sammen med gaffel. Litt vann ble kokt opp og tilsatt pulvergelatin som ble rrt inn i syltetysklene. S smakte vi til med rrsukker og litt lnnesirup. Kjempegodt, men minsten var nok litt vel raus med gelatinet (det ante meg) - for resultatet etter avkjling ble gele! S da ble det br-gele med ferskflte i stedet til dessert. Hvorfor ikke...

Det jeg egentlig prver f frem er at du m srge for f i deg kraft og pulvergelatin regelmessig. F inn en fast rutine med kraftkoking av margbein - kyllingskrog og ftter eller fiskebein samt daglig inntak av pulvergelatin (tidsporten.no). Du kan nesten se p pulvergelatin som et tilskudd du br ta hver dag og det kan drysses i det meste av mat. Gry har skrevet mye om dette, blant annet i sitt siste innlegg p bloggen frajordtilbord.com. Det er mye mer jeg kunne sagt, men s lenge jeg blogger fra mobilen min fr det bli med dette n - men jeg kommer til mase mer om dette senere...jeg lover!

3 kommentarer

Nina

09.08.2012 kl.09:09

Nam :)

Guro

09.08.2012 kl.12:54

Ser og hres herlig ut:-) Helt enig i at kraft er fantastisk, fler meg alltid umiddelbart bedre nr jeg har inntatt en kopp av det. Mitt problem er at jeg ikke fr tak i ordentlig kylling her nordp (har ikke tilgang til Holte kylling som jeg forstr er den som er best. Stange-kylling er vel nummer 2 men jeg leste at den blir foret med hvete og mais som ikke gjorde meg imponert..) s da gr det i kjttkraft og fiskekraft som jeg ikke synes er s godt drikke bart. Bruker som regel lage suppe av det ,men det blir litt tungvint gjre hver eneste dag. Og kraft er jo noe man burde f i seg s gjevnlig som hver dag. Jeg vet feks at at damen bak nourished kitchen drikker over 1 liter kraft hver dag!- n tenker jeg at det er litt i hyeste laget sikte etter.. men noen desiliter burde ha vrt mulig. nsker meg forvrig en slow cooker der jeg kunne hatt p kraft p kontinuerlig.

PS: Kommer du noen gang over en s fantastisk fiske-kraft oppskrift som gjr det mulig drikke dette bart FRIVILLIG, s si i fra!:-)

ET LIV I BALANSE.

12.08.2012 kl.11:58

Guro: Jeg har ikke laget allverdens med fiskekraft, men har et "fiskeskrog" med hode og det hele i fryseren. Jeg har planer om lage fiskekraft av dette i nr fremtid, s da skal jeg prve meg frem. Fiskekraft skal jo vre noe av det ypperste nringsmessig. Anne Marit

Skriv en ny kommentar

ET LIV I BALANSE.

ET LIV I BALANSE.

45, Oslo

Velkommen til min mat- og livsstilsblogg. Her vil jeg dele det jeg kan av oppkrifter, rd og tips for f et friskere, sunnere og mer balansert liv. P alle plan! Jeg er deltidsmamma til tre barn og lever og nder for god, mettende og balanserende mat. Helse er et stort interessefelt for meg, ved siden av fotografering. Jeg freelancer som fotograf og skribent.

Follow Sense Of Life

Kategorier

Arkiv

hits